MVZPR Zlín - Terry je Všestranně upotřebitelný pes

18.09.2012 14:10

V polovině září - 15. a 16.září pořádá Reriever klub již tradičně MVZPR  ve Zlíně. Protože kamarádky říkaly, že zkoušky jsou vždy skvěle připraveny a probíhají v dobré náladě, tak jsem se rozhodla, že se přihlásíme.

Počasí nám po oba dva dny přálo. Nepršelo a teplota byla tak akorát. Zkoušky byly plně obsazené - startovalo 24 pejsků.

Na Terry zůstalo při losování číslo 24. V sobotu nás čekal LES. Hned ráno byla disciplína "Klid na stanovišti", kterou bohužel dva pejsi nepřestáli a vypadli. Potom jsme pokračovali na tzv. "Malý les", kde jsme nejdříve měli disciplínu "Odložení" a potom následovala "Dohledávka dvou kusů srstnaté ve čtverci". Terry byla úplně úžasná a oba kusy mi přinesla za 1:15 min. Následovala "Vlečka srstnaté" a "Chůze u nohy". Po ukončení této skupiny jsme se přesunuli na tzv. "Velký les", kde na nás čekalo "Následování" a "Práce na pobarvené stopě". Všechny sobotní disciplíny Terry zvládala úžasně - dostala samé čtyřky včetně všech pomocných.

V neděli ráno jsme nastoupili na "Vlečku pernaté" a VODU. Vodní discilíny jsme začínali "Kachnou z hluboké vody", po které následoval "Handling-navádění na dvě kachny". Páni rozhodčí to vymysleli skvěle. Levou kachnu hodili do místa, kde předtím psi nosili kachnu z hluboké vody a druhou kachnu hodili víc v pravo - nebyla moc vidět, schovávala se za větve stromů. Samozřejmně chtěli přinést nejdříve tu pravou kachnu a potom kachnu levou. Byla jsem moc ráda, Terry mně poslechla a kachničky mi přinesla ve správném pořadí. Práci na vodě jsme zakončili "Dohledávkou pohozené kachny", kterou Terry opět zvládla skvěle. Z první poloviny dne jsme si zase odnášeli samé čtyřky. Blížilo se poledne a únava na pejsky již začala dolehat. Nás čekala poslední část dvoudenního "maratonu" - POLE. Tuto část jsme začali "Naváděním na dva kusy pernaté". Terry přinesla kusy ve správném pořadí. První kus přinesla celkem dobře, ale na druhý jsem ji musela několikrát vysílat. Vždy se zastavila, přihližně v půlce v zdálenosti, a toto místo si ověřovala, a potom se vracela ke mně. Nakonec jsem ji navedla i ke druhému kusu, který mi zdárně donesla. Za tuto práci Terry dostala trojku a pomocnou známku jedna z "Poslušnosti na poli". Což nás rovnou vrhlo do druhé ceny. Dále nás čekalo "Slídění s dohledávkou". Terry celý úsek proslídila skvěle, pěkně reagovala na povely. Jakmile objevila králíka, tak ho bez přemýšlení bafla a nesla ho paničce. Jaké bylo moje zděšení, když asi jedne a půl metru přede mnou se zastavila a začala ho pokládat. Nejdříve jsem nechápala proč. Jakmile ale uvolnila úchop, tak jsem byla zděšená - z její mordy vylétlo asi dvacet masařek. DĚS!!! Nevěděla jsem co mám dělat. Pan rozhodčí to sice viděl, ale neřekl vůbec nic. Tak jsem jí dala opětovné povely na aport. Za toto jsme dostali pomocnou známku z přinášení ze srstnaté - jedna. Holky mi ale potom říkali, že jsem měla chtít jiný kus. Zkoušky jsme zakončili disciplínou "Marking". Zde Terry skvěle šla přímo pro bažanta a její práce byla ohodnocena poslední známkou dne - čtyřkou.

Tyto zkoušky se mi doopravdy líbily. Byly skvěle zorganizované a na pěkných terénech. Za to samozřejmně patří velký dík všem, kteří se na přípravě a zajištění bezproblémového průběho zkoušek podíleli. Z celkového počtu 24 psů, 8 psů prošlo v první ceně, 8 psů ve druhé a 3 ve třetí. Pět pejsků bohužel zkoušky nedokončilo.

Terry své první MVZPR zvládla, dokončila je ve druhé ceně s počtem 344 bodů. Kromě dvou trojek /Navádění na dva kusy pernaté a Přinášení srstnaté/ a jedné dvojky /Poslušnost na poli/, obržela za svojí práci samé čtyřky. Velké poděkování patří Martinu Luňákovi a jeho lovecké školičce NICE FRIEND, která nám moc pomohla při výcviku. Zde je odkaz na první výcvik Terrynky: www.youtube.com/watch?v=q9Fj4Z8rLXw . MARTINE DÍKY!!!