Plzeňský pohár a Clou

07.10.2012 10:31

První víkend v říjnu jsem se vydala s Clou na náše první CACTové zkoušky do Žerovic na 5. ročník Plzeňského poháru. Celkem se účastnilo deset jezevčíků a jeden Golden.

V sobotu nás čekaly Lesní zkoušky. V sobotu  bylo po celý den slunečno. Byla jsem zvědavá, jak zkoušky zvládneme.

První naše disciplína bylo "Nahánění". Clou houštinu po celou dobu pěkně prohledávala, ale žádnou zvěř nenašla. Od rozhodčího za svojí práci dostala 3. Potom následovala "Odložení". S Clou cvičím odloužení na volno, ale protože jeden pejsek pořád naháněl srnčí a pán si ho přivolával, tak jsem nakonec Clou odložila na řemeni - jistota je jistota. Clou zůstala v klidu a dostala za 3. "Chůze na vodítku" byla hodnocena jako pěkná práce a Clou dostala první 4. Potom jsme se přemístili na louky, kde na nás čekalo "Slídění". Clou slídila pěkně, na pokyn rozhodčího proslídila i keře u rybníka, zda tam neni zalehlá zvěř. Bohužel jsem zvěř neobjevili. Na konci slídění jsem měla vystřelit,a že se pokusíme Clou nasadit na stopu později. Po výstřelu se však zvedla v levo v poli srnčí. Clou srnčí neviděla, přesto se rychle nasadila na teplou stopu a srnčí hlasitě následovala. V časovém limitu se vrátila a byla hodnocena známkou 4. Poslední disciplíny dne bylo "Následování" a "Práce na pobarvené stopě". Na základě losu jsme šli barvu číslo 10 - byla to poslední barva sobotního dne. za následování obdržela Clou opět čtyřku. Po barvě šla Clou velmi pěkně. Její práci hodnotil rozhodčí jako třetí nejlepší barva dne a dostala čtyřku.

Byla jsem moc ráda, že jsme Lesní zkoušky zvládli. Clou získala I. cenu a 239 bodů /hlas 4, barva 4, nos 4/.

V neděli jsem se probudila do deštivého dne. Místo aby déšť ustával, tak pršelo víc a víc. Čekali nás Barvářské zkoušky. Naší první disciplínou bylo "Následování" a "Práce na pobarvené stopě". Vylosovali jsem si barvu číslo 2. První pejsek na barvě bohužel vypadnul. Clou šla první část barvy, až do lože, dobře. Potom vedl jeden úsek barvy po lesní cestě, kde Clou sešla. Mně se nepodařilo ji pořádně nasadit, takže jsem sešli ještě dvakrát. Naše poslední nasazení se však podařilo a Clou mě úspěšně dovedla až ke kusu. Rozhodčí mně potom upozornil na chyby, kterými jsem barvu pejskovi pokazila. Byla jsem velmi ráda, že i v takovém slejváku jsem barvu, i přes problémy dokončili - známka 1. Potom jsme šli na disciplínu "Nahánění". Clou ležela do nástupu na disciplínu v autě. Zapomněla jsem ji vyvenčit - moje chyba. Clou proto při začátku nahánění hned nešla do houštiny, ale nejdříve se vyčůrala i vykakala. Když se pěkně vyvenčila, tak se pustila prohledávat houštinu. Za svojí práci byla hodnocena znákou 3. Na odložení v mokrém mechu jsem Clou dala na barvářský řemen - známka 3. Provedení poslední disciplíny "Vodění na řemeni" se rozhodčím líbilo a CLou dostala 4. 

Clou v neděli sloužila Barvářské zkoušky III. cena 81 bodů / barva 1/

Celkově Clou obsadila v Plzeňském poháru 5. místo. Což je moc pěkné a Clou je malá šikulka.